Dobíjení W204 C250 cdi
Napsal: úte 13. srp 2024 9:52:18
Zdravím všechny. Mám problém a prosím vás o radu, pokud se tím někdo setkal. Mám 2012 C250 cdi 4matic. Nedávno bylo měněno turbo, čištěno sání, EGR, katalyzátor a DPF, vyměněny nějaké snímače, nevím přesně jaké, myslím, že něco ohledně průtoku vzduchu. Mezitím co auto stálo v servisu, odešla baterie (velka), byla vyměněna, pak prý auto nedobyjelo, vyměněn startér, poté i malá baterie. Vše bylo ještě původní. Po výměně velké baterie se prý začala objevovat chyba nabijeni( baterie na displeji). Byl jsem v Mercedesu na diagnostice a řekli, že je špatný alternator. Že při volnoběhu dává 12,6V a při zátěži teprve přes 14V. Mám prý dát originál a nebo jiný, který dává víc. Tento byl podle servisu kupovan podle štítku na starém. Jenže auto nedobiji ani při zátěži, jak jsem zjistil podle servisního menu na přístrojovce. Chová se to takto: po nastartování při volnoběhu dává 12,6V, jakmile se rozjede, vyskočí to na 14,8V. Jenže za chvíli auto záhlasí chybu baterie/dobíjení, vypne se start/stop a chování se změní. Po chybě to při jízdě a noze na plynu od 1000 otáček výše dává 12,6V a dobíjecí proud je v mínusu okolo -15A, po čase se ustálý okolo nuly, někdy je lehce v plusu. Jakmile ale sundám nohu z plynu, nabijeni vyleze na 14,8V a proud na 50-60A, poté se ustálý okolo 15-20A. Jakmile se ale dotknu plynu, i lehce, dobíjení opět klesá na 12,6V a znovu, sundám nohu z plynu a leze to na 14,8V a tak pořád dokola. Jakmile zpomaluji, tak se 14,8V drží bez nohy na plynu do zhruba 1000 otáček, pak začne klesat k nějakým 13,5V a po zastavení dává zase jen 12,6V. Pokud si při zpomalování automat podřadí a otáčky vyskočí z cca. 900 na cca.1500, vyskočí napětí z nějakých 13,5V na 14,8V, samozřejmě bez nohy na plynu. Bylo mi řečeno, ze by to mohl byt nejaky regulator napětí start/stop systému. Je to dlouhé, snad jsem to popsal dosti podrobně a snad se najde někdo, kdo mi bude schopen pomocí. Děkuji